
უნდა ჰქონდეთ თუ არა ბავშვებს სოციალური პლატფორმები, იგივე Facebook-ი ?
უნდა ჰქონდეთ თუ არა ბავშვებს სოციალური პლატფორმები, იგივე Facebook-ი ? ეს არის კითხვა, რომელზეც პასუხი სადავოა. ეს მრავალ ფაქტორზეა დამოკიდებული, მათ შორის ბავშვის ასაკზე, მომწიფებაზე, ბუნებაზე, მშობლების კონტროლის შესაძლებლობაზე და, რა თქმა უნდა, იმაზე, თუ რისთვის იყენებს ბავშვი ამ პლატფორმას.
ამ საკითხზე არსებობს რამდენიმე მნიშვნელოვანი მოსაზრება, რომელსაც გაგაცნობთ.
პირველ რიგში, მოდით, ჩამოვთვალოთ შესაძლო მიზეზები, რატომ არ უნდა ჰქონდეთ ბავშვებს Facebook-ი :
1 – უმთავრესი უსაფრთხოება და პირადი მონაცემები.
Facebook-ზე პირადი ინფორმაციის გამჟღავნების რისკი დიდია. ბავშვები ხშირად ვერ აცნობიერებენ, რა არის უსაფრთხო და რა არა.
2 – კიბერბულინგი.
სოციალური ქსელები ხშირად ხდება კიბერბულინგის პლატფორმა, რაც ბავშვებისთვის განსაკუთრებით მტკივნეული და ფსიქოლოგიურად დამაზიანებელია.
3 – დამოკიდებულება.
ბავშვები ადვილად ეჩვევიან სქროლვას, რაც აზიანებს მათ ყურადღებას, ძილსა და ზოგად განწყობას.
4 – სიყალბე და შთაბეჭდილებები.
Facebook-ზე დანახული ,,იდეალური” ცხოვრება ხშირად ილუზიაა და შეიძლება ბავშვებს დაუნერგოს არასრულფასოვნების გრძნობა….
ახლა ჩამოვთვალოთ შესაძლო მიზეზები, თუ რატომ შეიძლება ჰქონდეთ Facebook-ი ბავშვებს გარკვეულ პირობებში :
1 – კომუნიკაცია და ურთიერთობები.
უფროს კლასებში ან საზღვარგარეთ მცხოვრებ მეგობრებთან დასაკავშირებლად, სოციალური მედია შეიძლება იყოს გამოსადეგი.
2 – ინფორმაციის მიღება და ცნობისმოყვარეობა.
სწორი ზედამხედველობით, Facebook-ი შეიძლება დაეხმაროს ბავშვს საგანმანათლებლო ჯგუფებში ჩართვაში ან საინტერესო თემებზე ინფორმაციის პოვნაში.
3 – ციფრული პასუხისმგებლობის სწავლა.
სწორი კონტროლის პირობებში, ბავშვებს შეიძლება ვასწავლოთ, როგორ იყვნენ პასუხისმგებლიანი და გააზრებული ციფრულ სამყაროში.
Facebook-ის ოფიციალური ასაკობრივი ზღვარი 13 წელია, თუმცა ეს არ ნიშნავს, რომ 13 წლის ბავშვი აუცილებლად მზადაა ჰქონდეს ეს ქსელი.
ამ შემთხვევაში ყველაზე მნიშვნელოვანია, რომ მშობლები ჩაერთონ – აკონტროლონ, რა კონტენტს ხედავენ ბავშვები, ვის ესაუბრებიან და რამდენ დროს ატარებენ ქსელში.
დასკვნა :
ფეისბუკი არც მხოლოდ მავნეა და არც მხოლოდ კარგი – მთავარია მშობლის სმენა, ჩართულობა და პასუხისმგებლობის გაზიარება.
მოამზადა – თამთა მაისურაძემ
,,GEO NEWS”





